F.A.Q.


Vakantietijd! 18 t/m 28 juli 2019

We moeten er allemaal eens tussenuit! :-) Voor ons geldt dat we in deze periode (mogelijk) niet telefonisch bereikbaar zijn en dat wij geen DTP'ers en ontwerpers ter beschikking hebben. E-mails worden onregelmatig wél gelezen, maar slechts in bepaalde gevallen (uitzonderingen) behandeld.
Het productiecentrum blijft open, maar met minder bezetting. Kant-en-klaar aangeleverde documenten kunnen (in de meeste gevallen) wél worden verwerkt.

Hoe dan ook: alvast wél even excuses voor het mogelijke ongemak :-) Maar ik ga er vanuit dat de meesten van jullie ook even een klein poosje van wat welverdiende rust gaan genieten. Ik gun het iedereen. Buitenlucht, zon.

Groetjes, Klaas de Beer - DrukSTIJL

LEVERINGSVOORWAARDEN

 

LEES DIT S.V.P.

Álles op deze DrukSTIJL-website heeft betrekking op klanten en leveringen binnen Nederland. Wij leveren alleen binnen Nederland!*


*Leveringen naar ándere landen kunnen alléén op speciale aanvraag en hiervoor gelden ándere verzendkosten dan voor leveringen binnen Nederland. Bestellingen vanuit het buitenland dienen áltijd van te voren betaald te worden. Ook kunnen levertijden afwijken van leveringen binnen Nederland.


 

Er zijn slechts minimale leveringswoorwaarden van toepassing op de diensten en leveringen van DrukSTIJL.

Het is allemaal heel simpel: álles is gebaseerd op gezond verstand en vooral op zinnig zaken doen.

Iedereen heeft zo zijn/haar eigen verantwoordelijkheden.

 

In de drukwerkwereld is het zo dat een goedkeuring op een drukproef bindend is. En vóór die tijd zal DrukSTIJL er áltijd álles aan doen om je zo volledig mogelijk te voorzien van álle benodigde informatie.

Bestanden dienen te worden aangeleverd volgens de opmaakvoorwaarden die DrukSTIJL beschikbaar stelt. Jij bent als klant verantwoordelijk voor de inhoud van de bestanden en de correcte aanlevering. Bestanden (ontwerpen) kúnnen niet altijd inhoudelijk worden gecontroleerd of beoordeeld. Voor divers drukwerk zullen bestanden (automatisch) geschaald moeten worden; bijvoorbeeld als je een A4-formaat bestand hebt, maar je A5-formaat drukwerk nodig hebt. Ook bij fotoafdrukken op o.a. canvas.

 

Alle correspondentie (al is het via Facebook of WhatsApp) wordt bewaard, zodat een discussie achteraf niet nodig is (of hoeft te zijn).

DrukSTIJL spreekt NIETS mondeling met je af! DrukSTIJL levert áltijd wat er beloofd is met de hoogst mogelijke kwaliteit.

Mócht er tóch iets niet in orde zijn, dan wordt dan uiteraard áltijd in overleg met je opgelost! Overal kán een foutje gemaakt worden en als iets niet goed is krijg je gewoon nieuw drukwerk!*

*Het is natuurlijk logisch dat een eventueel foutje op de juiste wijze wordt aangetoond. Het gaat hierbij niet per sé om vertrouwen, maar o.a. vooral ook om vast te kunnen stellen wát er fout is gegaan en om het met de operator in de productie te kunnen bespreken. Wat dus belangrijk is: foto's van zoveel mogelijk foute exemplaren naast elkaar er op, óf het retour zenden van het drukwerk. Zónder foto's e.d. is het onmogelijk om iets te kunnen doen, dus hierbij hebben wij jouw medewerking nodig. Wij gaan er vanuit dat je dit begrijpt. Er wordt, helaas, met regelmaat getracht misbruik te maken en dat móeten wij, uiteraard voorkomen. Maar om het nog even te herhalen en duidelijk te maken "Mócht er tóch iets niet in orde zijn, dan wordt dan uiteraard áltijd in overleg met je opgelost! Overal kán een foutje gemaakt worden en als iets niet goed is krijg je gewoon nieuw drukwerk!"*

 

Alles wat in de beleving van iemand mondeling is gezegd kan nooit gebruikt worden in discussies over geleverde producten. Alles dient schriftelijk bevestigd te zijn. Jij (klant) zult dit uiteraard begrijpen. Praten is over álles mogelijk en áltijd zal er gekeken worden naar de beste oplossing. Álles is op te lossen, zeggen wij altijd, maar het moet wél reëel blijven.

Zinnig zaken doen betekent óók: zorgen dat altijd alles voor iedereen zo duidelijk mogelijk is. Het is belangrijk voor jou (als klant) om te weten dat al je bestellingen met de grootste zorg worden behandeld, maar dat er bepaalde (minimale) leveringsvoorwaarden gelden.


BEZORGING: DrukSTIJL is, net zoals iedereen, afhankelijk van de diensten en prestaties van de vervoerders, zoals PostNL en DHL, om jouw drukwerk bij je te laten bezorgen. Houd bij bestellen altijd rekening met vertragingen die kunnen ontstaan door deze vervoerders. DrukSTIJL zorgt áltijd voor snelle productie en dat alles, volgens afspraken, klaar staat voor de vervoerders. Voor vertragingen die veroorzaakt worden door de vervoerders kan DrukSTIJL nooit aansprakelijk worden gesteld. Bestel dus, voor zover mogelijk, altijd op tijd. VERZENDINFO: Verzendkosten (binnen NL) zijn: € 7,50 pér bestelmoment*, dus óók als je meerdere drukwerkproducten op hetzelfde moment besteld (m.u.v. o.a. bordmaterialen*)! Producten worden, mogelijk, wél op verschillende momenten bezorgd. *Voor o.a. bordmaterialen zijn er áltijd éxtra kosten van € 10,00 per bestelling!

 

BETALING: Tot ons grote verdriet heeft DrukSTIJL de maatregel moeten nemen dat NIEUWE KLANTEN áltijd vooraf dienen te betalen. Dit is teleurstellend, want onze insteek was oorsponkelijk "altijd achteraf betalen", maar helaas blijken er rotte appels te zijn die dit moesten verpesten.

Wij maken deze maatregel, vanaf het begin, zo duidelijk mogelijk. Het staat in onze correspondentie, op onze offertes en ook o.a. hier op de website. Ondanks dat moeten wij het nog steeds vaak per mail of telefoon uitleggen, iets wat raar is, want overal betaal je vooraf. Maar de belangrijkste reden is dus dat heláás keer op keer opnieuw blijkt dat klanten niet kunnen omgaan met achteraf betalen (zacht uitgedrukt). Het grootste deel van de dag waren wij bezig om achter ons geld aan te zitten. Het kost vele honderden euro's per week om, vaak tevergeefs, véle duizenden euro's van wanbetalers betaald proberen te krijgen. De goeden lijden onder de kwaden hierbij, maar het is een maatregel die we hebben móeten nemen, tégen onze wens in. Het is treurig dat het móet, maar klanten hebben in het begin al meteen een keuze. Het is niet anders.

Verder dienen bestellingen bóven € 100,00 tegenwoordig óók vooraf betaald te worden (bij voorkeur viia iDEAL). Het kost DrukSTIJL vele honderden euro's per week om tijd te moeten steken in het versturen van herinneringen. Om die reden zal er vanaf nu bij de 3e herinnering om een factuur proberen betaald te krijgen € 50,00 (exclusief BTW) bij het factuurbedrag worden opgeteld (dit komt bovenop de wettelijke rente die ook op deze 3e herinnering zal worden opgeteld). Bij de 4e herinnering om een factuur proberen betaald te krijgen zal € 100,00 (exclusief BTW) bij het factuurbedrag worden opgeteld (dit komt bovenop de wettelijke rente die ook op deze 4e herinnering zal worden opgeteld). Een 5e herinnering bestaat niet (meer) bij DrukSTIJL. Na de 4e herinnering wordt de vordering metéén uit handen gegeven aan ons incassobureau. Wanneer u bij DrukSTIJL een order plaatst bent u met deze "afspraken" akkoord gegaan.


BETALING FACTUUR: Bij bestellingen ga je akkoord met de gestelde betalingstermijn op de factuur. Je dient je hieraan te houden, zodat DrukSTIJL drukwerk kan blijven leveren voor de zinnigste prijzen van Nederland.

 

Zolang een ieder zich houdt aan zijn/haar eigen verantwoordelijkheden staat niets een prettige samenwerking in de weg.

 

Klaas de Beer

Jouw onafhankelijk vertegenwoordiger/verkoper/adviseur Drukwerkproductiecentrum Oss. Print- en drukwerk, grafisch ontwerp en DTP . Promotiemateriaal en relatiegeschenken. XsXL social media support, evenementenorganisatie, sfeerconcepten, websites, fotografie.


PRIVACYVERKLARING

Wil je iets bestellen? Heb je een vraag?

Stuur gerust een e-mail naar info@drukstijl.nl

Alle bestellingen gaan via persoonlijk contact.


Prijzen gelden alléén bij aanlevering van kant-en-klare drukbestanden volgens de opmaakinstructies.

Hulp nodig bij de opmaak van je drukbestand?

Dat is al mogelijk vanaf € 10,00 (bij inlevering van volledige tekst incl. benodigde logo´s en/of afbeeldingen) en een uniek ontwerp door DrukSTIJL kan al vanaf € 25,50.


Prijzen zijn exclusief BTW - Prijswijzigingen onder voorbehoud - Lees onze VOORWAARDEN op de website. Privacyverklaring.


VERZENDINFO: Verzendkosten (binnen NL) zijn: € 7,50 pér bestelmoment*, dus óók als je meerdere drukwerkproducten op hetzelfde moment besteld (m.u.v. bordmaterialen en spandoeken*)! Producten worden, mogelijk, wél op verschillende momenten bezorgd.

*Voor bordmaterialen zijn er áltijd éxtra kosten van € 10,00 per bestelling en voor spandoeken is dat € 7,50!